به نام خدای دخترهای دغدغه مند :)

.

کوثرانه

.

پرده هفتم:

بخش دوم کلاس چهارم به قول استاد، روضه ی باز بود. 

از منظومه ی فکری امام و رهبری در رابطه ی زن صحبت کردیم. از اینکه روز اول بازگشت امام، دیداری برای خانم ها ترتیب داده شده بود و قبل از شروع مراسم، ازدحام و سر و صدا بالا گرفته بود. (استاد گفت خودتان میدانید وقتی یک عالمه خانم دور هم در مجلسی جمع شوند چه وضعی میشود دیگر؟! فرض کنید آن همه زن هیجان زده هم باشند خندهخندهخنده) شخصی به امام میگویند تازه از سفر رسیدید. میخواهید وقت دیگری این دیدار انجام شود؟ امام ناراحت میشوند و میگویند که فکر میکنید اگر این خانم ها نبودند انقلاب بود؟ من و شما اینجا بودیم؟

و من یاد پخش یکی ازدیدارها با رهبری افتادم که خانم جوانی در صحبت هایش از عبارت "ن، رهبران جامعه" استفاده کرده بود و چقدر در فضای مجازی بازخورد منفی داشت و نقد شد و اعتراض کردند و آن خانم در مصاحبه ای توضیح میداد که این مفهوم این عبارت از صحیفه ی امام است. 

استاد کلاس چهارم از خانم های فعال در حوزه ن و فضای مجازی بود و میگفت در حوزه ی مطالعات ن فعالیت میکند. از دیدارهایی با رهبری داشت میگفت. از اینکه رهبری تاکید دارند در فضای فعالیت های حقوق ن صفر تا صدِ مسائل دست ن باشد و آقایان مسئول نباشند. گفتند بارها و بارها رهبر گفته اند که:"زمام امور ن باید به دست ن باشد". 

گفتند و کو زنِ فعال؟!!!!

استاد میگفت خود من یک موضوع مطالعاتی پیشنهاد دادم و نتوانستم یک تیم 5-6 نفره از خانم ها ی فعال فرهنگی جمع کنم که کار را شروع کنیم.

گفت در دانشگاه ها انواع فعالیت ی و فرهنگی و مذهبی انجام میدهید و انجام میدهند، غیر از حقوق ن. حقوق ن مظلوم و مغفول است و اتفاقا بیشتر از هرکسی تقصیر خود زن هاست. 

بعد با هم محورهای حوزه ن را تعیین کردیم و قرار گذاشتیم بعد از کوثرانه پیگیر شویم، بخوانیم، بنویسیم، کار کنیم. ( و تقریبا تا آخر کلاس نتوانستیم تصمیم بگیریم که چه واژه ای استفاده کنیم که هم دختران هم ن را شامل شود؟ بهترین کلمه ای که پیدا کردیم "بانوان" بود. که همان هم چندان گویا نبود. اما قرار شد حواسمان را جمع کنیم که حوزه ن، یعنی مسائل مربوط به دختران، ن، ن خانه دار، ن شاغل، ن بی سرپرست و بد سرپرست و.)

محورها به اختصار شد اینها:

بخش های مربوط به ن در منظومه فکری امام و رهبری، هویت زن انقلابی، جایگاه زن انقلابی، ازدواج، تحصیل بانوان، تفریح بانوان (نقد وارد شد که چرا سهم ن از مکان های تفریحی اختصاصی برای بانوان فقط یکی دوتا پارک بانوان در هر شهر است که همان هم امکانات ویژه ای ندارد)، حقوق ن سرپرست بانوان، اشتغال ن، حقوق ن خانه دار، آموزش ویژه بانوان.

.

با طنین انداز شدن صدای اذان ظهر، استاد پایان کلاس را اعلام کرد و رفتیم برای نماز اول وقت *_*

آخ که چقدر اساتیدی که حرف خدا را به درس شان ترجیح میدهند دوست دارم.

استادهایی که حواسشان هست اگر نماز آدم درست شود، همه چیز دارد و یادگرفتن به کارش می آید.

.

ادامه دارد بی تقصیر

.

پی نوشت:

1-کلاس ها سخنرانی نبود. حالت مشارکتی و گفتگو داشت. بنابراین صد درصدِ یادداشت های مربوط به مباحث کلاس ها صحبت اساتید نیست. بخشی صحبت اساتید است. بخشی نظرات دخترها و بخشی برداشت های شخصی من.

2- اگر بخش های قبلی کوثرانه را نخوانده اید، میتوانید از اینجا بخوانید:

  • کوثرانه 1

  • کوثرانه 2


مشخصات

آخرین جستجو ها